יוצרי התוכן והברודקאסטים של הגיימרים - לאן הוא הולך?


(Eldar Lifshiz) #1

download
עולם השידורים החיים הוא נושא יחסית חדש ביחס לאינטרנט. בהתחלה - כשרק התחילו הגיימרים הראשונים הם בעיקר יצרו תוכן ביוטיוב - הקליטו, ערכו והעלו לאינטנרט. עם הקידמה והשכלולים באינטרנט - נושא השידורים החיים התחיל לקבל במה חזקה יותר והתחיל להדחף ע״י כל הפלטפורמות, פייסבוק, יוטיוב, טוויטץ לגיימיניג ועכשיו גם אינסטאגרם עושים מהלך להכנס לשוק הזה.

עם הריבוי בשוק הגיימרים, אני שואל מה הבידול? מי עושה משהו שונה? למה לעקוב אחרי יוצר תוכן אחד על חשבון שדרן אחר?

כדאי להבין יותר יש לפלג את העולם הזה לכמה:

  1. עולם התחרויות - מורכב בדר״כ מאלגוריתמים מתקדמים שדואגים להשאיר את התחרות שווה - כלומר אם הצלחת להתקדם ואתה מנצח את השדה בכמה משחקים ברצף - אתה תפגוש בפעם הבאה כבר שחקנים ברמה שלך - מה שיוצר תחרויות מאוד מאוזנות - הטובים משחקים נגד הטובים והחלשים נגד החלשים - לדוגמא אפשר למצוא את אוברווץ וסטארקראפט של חברת בלייזארד שמובילים את ענף התחרויות כבר יותר מעשור ומתמחים באיזון של התחרויות.

  2. עולם השדרנים - כאן אפשר לראות הרבה שחקני עלית שמפגינים את היכולות החזקות שלהם במשחקים שונים שבהם יש יותר רנדומליות בפילוג של השחקנים - לדוגמא אפשר לראות את פורטנייט - השחקנים המקצועניים בפורטנייט לראות אותם בשידורים חיים זה מקביל ללראות את רונאלדו עוצר ליד ילדים בשכונה ומתחיל לשחק איתם 5 על 5. הוא יכול פשוט לקחת את הכדור ולשים גול כל שניה - לא רק זה - הוא יעשה טריקים ומהלכים שלא רואים כל יום - מה שמוביל לשידורים מעניינים כשכולם רוצים לראות איך הוא יצא מהמצב שבו הוא נמצא או איך הוא יהרוג את כל הקבוצה. בפורטנייט לדוגמא - שחקנים מובילים יורדים בקבוצה של ארבעה - מתנתקים מהצוות - ויוצאים לחסל קבוצות של 4 - כשהם לבד. ומצליחים. שווה לראות.

  3. עולם יוצרי התוכן - כאן כבר העולם יותר מגוון - אנשים בוחרים להכנס לנישות ספציפיות - ליצור תכנים מקורים משלהם - אם הם בוחרים להסתמך על יכולות משחק טיאטרלים בשביל לבדר את הצופים, אם זה מיניות של נשים שיודעות לנצל את המראה שלהן מול הקהל או אנשים שבאמת יוצרים תוכן מקור איכותי על שלל סוגיו - לדוגמא - שני גיימרים שכל התוכן שהם מייצרים הוא להכנס לתוך עמוד יצירת דמות במשחקים שונים ולראות עד כמה משוגע זה יכול להגיע - וזה יכול להגיע.

אין ספק שעולם הגיימיניג עומד לפני פיצוץ חיובי, היום 2ֿ/3 מילדים מתחת לגיל 17 בארה״ב מגדירים את עצמם כגיימרים, באסיה יש מחנות גמילה ממשחקים, וככל שהאנושות תתקדם יווצר לנו יותר זמן פנוי שכל המדיות רבות עליו ואפילו שהיום התעשייה הזו גועשת זה רק ההתחלה.

השאלה היא לאן אנו הולכים? עכשיו שגיימרים מתחילים לאיזה כיוון הם ילכו? איך יוצרים בידול בעולם הגדוש הזה ?