פרומולה 1 :: 2017 - מירוץ אוסטריה.


(רוני) #1

הכל זה פוליטיקה.
אני פשוט לא יודע. זה תחרות זה?

השינויים הקיצוניים שעברו על סבב הפורמולה 1 החל מעונה זו גרמו לכך שהשליטה האבסולוטית של פטל ורד-בול בארבע השנים האחרונות להיגמר מצד אחד שזה דבר שהיה נחוץ לסבב, אך מצד שני כל משחקי הפוליטיקה המגעילים האלה בראשות ברני אקלסטון המאוס גרמו לכמעט אין הנאה בצפיה במירוץ פורמולה 1.

המעבר הקטסטרופלי ממנועי 2.4 ליטר V8 עם הקול המדהים למנועי 1.6 ליטר V6 טורבו המחורבנים שבכלל לא שומעים אותם על המסך לא רק הוציאה את ההנאה והחוויה לראות מירוצים, אלא גם גרמה לכך, בצורה עקיפה, שהשליטה בסבב עוברת משליטה של מהנדסים וטכנאים מקצועיים ביותר לשליטה של יצרני מנועים נטו.
חברת מרצדס העולמית, שמייצרת מנועים למכוניות הפורמולה 1 היא המרוויחה הגדולה (והיחידה) מכל השינויים בחוקים והתקנות בזמן ששאר היצרניות, רנו ופרארי, אין להם מושג מאיפה להתחיל לתקן על מנת להתקרב בכלל לביצועי מנוע מרצדס. אם זה באמינות, אם זה בטופ ספיד ואם זה ב POWER והמטען שמייצר את ה- ERS (לשעבר KERS). יוצא מכך שקיבלנו שתי מכוניות מרצדס שמתחרות האחת מול השניה על שני המקומות הראשונים בפודיום כאשר שאר הקבוצות מתחרות ביניהן על תואר מי המכונית הכי פחות גרוטאה.

כל ההגבלות החדשות פשוט הורסות את הענף. אחת ההגבלות שהורסות את ההנאה במירוצי פורמולה 1 זה הגבלת השימוש בכמות הדלק בזמן מירוץ (אותה הגבלה שגרמה לפסילת הפודיום של ריקארדו במירוץ הפתיחה באוסטרליה). מי המטומטם שקבע זאת? הם רוצים בכוח לדמות מכוניות מירוצים למכוניות כביש? מי קבע שמכונית מירוץ צריכה לחסוך בדלק? מי קבע שהיא צריכה להיות “ירוקה” לטבע? איפה העוקץ כאן? איפה התחרות? הנהגים כבר מפחדים לנהוג מהר מדי שלא יעברו את תקרת ה- 100% מהדלק אם יעלו את רמת הצריכה ל MIX 3. ומה התוצאה בסוף? אין תחרות, אין קרבות, הכל צפוי, צמיגים נשחקים- בקיצור שעמום אחד גדול!

ולכל זה תוסיפו את התכנון ההנדסי המגעיל של הכנף הקדמית שנראית איום ונורא (דומה יותר לשואב אבק) בכל המכוניות ותקבלו שקית הקאה מושלמת לחג.

לאיפה לעזאזל נעלם סבב הפורמולה 1?


(monis) #2

חותם על כל מילה כמובן. הסבב העונה פשוט איום וגרם לכך שהשפעת הנהג על המכונית הפכה להיות שולית. ניקו רוזברג נהג רגיל, אך בגלל המכונית הוא מצליח להיות בטופ. כנ"ל דניאל ריקרדו שמעברו לרד-בול שיפר את ביצועיו. לשמחתי, פרננדו אלונסו (אין לי מושג איך הוא עושה את מה שהוא עושה!) מצליח שוב להיות הנהג היחידי שמצליח להביא ביצועים מהמכונית מעבר למה שהיא יכולה לספק.

שלשום היתה ישיבה בין יצרני המנועים והקבוצות כדי לשפר את צלילי המנוע. איני יודע איך אפשר לשפר משהו כעת.

רוני, בדבר אחד אני לא מסכים איתך: המכוניות כן יפות מאוד, והחרטום בעיני נראה יפה.

בכללי, סבב הפורמולה 1 חייב לשוב ולהיות תחרות חופשית וללא מגבלות: שכל קבוצה תציג את המכונית הכי טובה מבחינתה ללא מגבלות כובלות ידיים. זה ספורט מוטורי ולא משהו אחר.


(רוני) #3

[QUOTE=monis;1524799] פרננדו אלונסו (אין לי מושג איך הוא עושה את מה שהוא עושה!) מצליח שוב להיות הנהג היחידי שמצליח להביא ביצועים מהמכונית מעבר למה שהיא יכולה לספק.

רוני, בדבר אחד אני לא מסכים איתך: המכוניות כן יפות מאוד, והחרטום בעיני נראה יפה.

בכללי, סבב הפורמולה 1 חייב לשוב ולהיות תחרות חופשית וללא מגבלות: שכל קבוצה תציג את המכונית הכי טובה מבחינתה ללא מגבלות כובלות ידיים. זה ספורט מוטורי ולא משהו אחר.[/QUOTE]

  • כי פרננדו אלונסו הוא הנהג הכי טוב והכי מושלם שיש בסבב גם היום.

  • הילאל, המכוניות יפות מאוד? איך בדיוק? אולי מכונית המרצדס והוויליאמס אבל השאר זה פשוט לא.

  • מסכים לגמרי. מאז הקיצוצים וההגבלות על הענף הסבב הפך למשעמם מאוד וקבוצות גדולות ועשירות כמו פרארי, מקלארן ו-וויליאמס נפגעו רבות מזה ואנחנו רואים את הביצועים הפושרים שלהם על המסלול בשנים האחרונות (במיוחד פרארי ו-וויליאמס).


(monis) #4

Gazzetta: הנהלת פרארי רואה שכדי לשפר את העונה הזו מבחינתה עליה לבצע מספר עצום של שינויים מכל הבחינות, וזה פשוט קשה מדי עד בלתי אפשרי. לכן, בפרארי אולי ישקלו להתחיל כבר מעכשיו לחשוב על עונת 2015.

לגבי המירוץ הספרדי, אין לי מה להגיב. איום ונורא. הרסו את הפורמולה 1 עם כל הגבלות התקציב והפיתוח.


(monis) #5

באימונים בברצלונה, מרצדס חשפה אגזוז חדש וענק למכונית. האגזוז שונה כדי שעוצמת הקול של המכונית תשתנה.


(monis) #6

מקצה הדירוג בקנדה היה פשוט עינוי עבורי בגלל פרארי. איזה בושה פשוט. לראות את הפער ממרצדס יורד מתחת לשניה, הפך להיות נחמה. כמובן, אין אור בקצה המנהרה. עם צמד נהגים ענקיים כמו פרננדו אלונסו וקימי רייקונן, פרארי פשוט מביישת את עצמה.

פרננדו אלונסו היה מאוד מאוכזב מהמקום ה-7 שהשיג (קימי יזנק מהמקום ה-10), ואמר: “אנחנו לא במקום ה-7 וה-10 מסיבה מוזרה. אחרים פשוט עשו עבודה טובה יותר משלנו כדי להעמיד מכוניות טובות יותר. זה אינו מקרי שוויליאמס תזנק מהמקום 4 & 5, ובכלל מציגה עונה טובה. כי הם עשו עבודה טובה מאוד. לגבי המירוץ, אני מאמין שיש ביכולתנו לשפר את הזמנים. מי המתחרה שלנו? כעת, רד-בול”.


(Haider01) #7

[RIGHT]Gazzetta: הנהלת פרארי רואה שכדי לשפר את העונה הזו מבחינתה עליה לבצע מספר עצום של שינויים מכל הבחינות, וזה פשוט קשה מדי עד בלתי אפשרי. לכן, בפרארי אולי ישקלו להתחיל כבר מעכשיו לחשוב על עונת 2015.[/RIGHT]


(ערן א.) #8

הנהג הצרפתי ג’ולס ביאנקי עבר תאונת דרכים קשה ביותר: הוא איבד את השליטה על רכבו מסיבה לא ברורה ונכנס בטרקטור שעמד בצד המסלול במהירות מפחידה של מעל 200 קמ"ש. הוא מאושפז במצב קשה מאד בטיפול נמרץ בבי"ח ביפן והרופאים נאבקים על חייו.

//youtu.be/4-g5Smc0DfM


(רוני) #9

שנתיים עברו מאז וכלום לא נשתנה… לאיפה נעלם סבב הפורומולה 1?

[YT]sZzZecRh6XE[/YT]

זה מה שקרה לסבב… ממנועי V10 האדירים למנועי V6 טורבו מגעילים…


(Ehud) #10

אצל הקבוצות הגדולות אין הבדלי מנועים כמעט כיום, עד שקבוצה באה עם משהו חדש האחרות כבר ישר פוסלות אותה.

בימי השליטה של רד בול רייסינג עד לפני שנתיים מעבר ליכולת הנהיגה המדהימה של סבסטיאן פטל היה להם גם מערכת קרס’ שלא היה לאף אחד אחר ואז לא משנה עם איזה צמיגים, מנוע או אסטרטגיה באת ברגע שהמכונית של רד בול היו על קו ליין ישר איתך והפעילו את הקרס’ לאף אחד לא היה סיכוי מולם.

במשך 4 שנים מ-2014-2010 ניסו יתר הקבוצות ליצר משהו דומה ולהשיג את הטכנולוגיה של רד בול, זה לא עבד ורד בול זכו ב-4 אליפיות רצופות, אז מה עושים?

מתאגדים כל הקבוצות נגד רד בול ומצליחים למצוא דרך לבכות שהמערכת לא חוקית (למרות שאין בה שום דבר לא חוקי) ולהוציא אותה מהסבב, מאז רד בול נפלה ,פטל כבר לא שם ואני הבנתי שענף ספורט שאני מאוד אוהב הוא מלוכלך ומגעיל.


(Ehud) #11

רועי ניסני הישראלי שלנו סיים 2 היום במירוץ בהונגריה במסגרת פורמולה 3.5 שהוא שלב דרך מכובד בדרך לליגה של הגדולים.
הסבב מתקיים לו רק באירופה וכולל 9 מסלולים ב-9 מירוצים אותם נוסעים כפול בכל סופ"ש יום אחרי יום.

ניסני שלנו התמודד עם תנאי מזג אוויר קשים מאוד של גשם חזק מה שגרם לכך שהוא החליק עם המכונית שלו ממש בפתיחת המירוץ ואיבד את המקום השני שממנו יצא מדורג והתדרדר עד למקום ה-9, אבל נהיגה טובה וקצת ניצול טעויות נהיגה בתנאי הגשם הקשים של נהגים אחרים החזירו אותו אל המקום השני והוא אף היה מאוד קרוב להשיג את המקום הראשון שב-3 הסיבובים האחרונים הצליח לשבת ממש על הזנב של מנצח המירוץ טים דילמן הצרפתי אך לא הצליח למצוא את זווית העקיפה המתאימה וסיים 2 שזהו פודיום ראשון העונה וסופר מכובד שלו.

ניסני מדורג 6 בדירוג הכללי עם 38 נק’ וכרגע מאוד רחוק מהמוביל דילמן שנמצא עם 76 נק’, אבל לניסני יש מכונית טובה יותר מלצרפתי כאשר הוא נוהג בחברת לוטוס הצ’כית לה גם יש נהגי סבב מתחרים בפורמולה 1 הבכירה בעוד דילמן נוהג ב-AVF שהיא חברה ספרדית חדשה שכרגע מתחרה רק ברמה של ה-3.5 , לכן יש סיכוי טוב שאם ניסני ימשיך ביכולת הטובה כמו היום הוא יוכל להמשיך לצמק פערים.


(דה-חאה) #12

מה הסיכוי של ניסני להיכנס לסבב הפורמולה 1?


(אמיר) #13

מקצועית? כקלוש. אבל עם גב כלכלי טוב - אני יודע שאבא שלו במצב טוב, בגלל זה הוא “קנה” נהיגה במבחנים במינארדי בשעתו - אז יש סיכוי מסוים למקום בקבוצת ביניים ומטה. עדיין לא גבוה.


(אמיר) #14

רד בול זרקה הבוקר את דניל קביאט לטורו רוסו וקידמה במקומו את מקס ורסטאפן. כמה מזה עונש לקביאט על התאונות האחרונות וכמה ניסיון לקדם את ורסטאפן מהר כדי שלא יברח למקום אחר? כנראה 50/50.


(רוני) #15

לא יודע. אני לא בעד המהלך. קביאט רק השיג פודיום בסין לאחרונה עם הופעה טובה מאוד…

מצד אחד אתה גומר לקביאט את הקריירה הצעירה שלו במהלך כזה, בלי ממש סיבה משכנעת (אם כן אז אחד כמו מלדונאדו היה מסיים את דרכו בסבב כבר בעונתו הראשונה-2011), מצד שני זה עדיין מאוד מוקדם מבחינת ורסטאפן לדעתי בכדי לקדם אותו לקבוצה הבכירה של רד בול, למרות כל הכישרון וההישגים שלו בעונתו הראשונה בסבב.

מה שכן, מעניין לראות את “שיתוף הפעולה” עכשיו בין ורסטאפן לריקארדו.


(דה-חאה) #16

[QUOTE=אמיר;1677950]מקצועית? כקלוש. אבל עם גב כלכלי טוב - אני יודע שאבא שלו במצב טוב, בגלל זה הוא “קנה” נהיגה במבחנים במינארדי בשעתו - אז יש סיכוי מסוים למקום בקבוצת ביניים ומטה. עדיין לא גבוה.[/QUOTE]

תלוי מה זה מצב טוב? הרי זה ברור שמקצועית הוא לא כישרון מי יודע מה וכבר ראיתי אותו נוהג כמה פעמים בשנתיים האחרונות ולא ראיתי שם משהו במיוחד. אבל בגלל שהוא ישראלי ולא היה מעולם נהג ישראלי בסבב אז עושים סביבו קצת רעש. אבל אתה יודע, בכדי להגיע לסבב הפורמולה 1 הכישרון לא נחוץ בהרבה מקרים (לפחות בהתחלה), אלא צריך המון המון כסף שיזרום לקופת הקבוצה. ע"ע מלדונאדו שהשם שלו נזרק בהודעה מעליי, נהג בינוני מינוס שנהנה מתמיכה כספית מרשימה וכל מה שהוא יודע לעשות זה לדפוק מכוניות והוא בכל זאת שרד בסבב 5 שנים אלוהים יודע איך עד שנגמר הכסף.


(אמיר) #17

[QUOTE=רiני;1678335]לא יודע. אני לא בעד המהלך. קביאט רק השיג פודיום בסין לאחרונה עם הופעה טובה מאוד…

מצד אחד אתה גומר לקביאט את הקריירה הצעירה שלו במהלך כזה, בלי ממש סיבה משכנעת (אם כן אז אחד כמו מלדונאדו היה מסיים את דרכו בסבב כבר בעונתו הראשונה-2011), מצד שני זה עדיין מאוד מוקדם מבחינת ורסטאפן לדעתי בכדי לקדם אותו לקבוצה הבכירה של רד בול, למרות כל הכישרון וההישגים שלו בעונתו הראשונה בסבב.

מה שכן, מעניין לראות את “שיתוף הפעולה” עכשיו בין ורסטאפן לריקארדו.[/QUOTE]

שמע, קביאט נהג טוב, אבל אני חושב שוורסטאפן ממש כישרון ייחודי. החוזה שלו נגמר בסוף 2017 ויכול להיות שברד בול חוששים שאם הם לא ימשיכו את מסלול הקידום המהיר שלו אז בעונה הבאה - והרי לא צריך לחכות לסוף 2017 כדי לחתום איתו להמשך הדרך - מישהי אחרת תחטוף אותו. סביר להניח שמה שקביאט עשה לאחרונה היה רק תירוץ נוח, אבל למשהו שהם בכל זאת רצו לעשות.

ורסטאפן וריקארדו? יהיה חם.


(אמיר) #18

[QUOTE=דה-חאה;1678362]תלוי מה זה מצב טוב? הרי זה ברור שמקצועית הוא לא כישרון מי יודע מה וכבר ראיתי אותו נוהג כמה פעמים בשנתיים האחרונות ולא ראיתי שם משהו במיוחד. אבל בגלל שהוא ישראלי ולא היה מעולם נהג ישראלי בסבב אז עושים סביבו קצת רעש. אבל אתה יודע, בכדי להגיע לסבב הפורמולה 1 הכישרון לא נחוץ בהרבה מקרים (לפחות בהתחלה), אלא צריך המון המון כסף שיזרום לקופת הקבוצה. ע"ע מלדונאדו שהשם שלו נזרק בהודעה מעליי, נהג בינוני מינוס שנהנה מתמיכה כספית מרשימה וכל מה שהוא יודע לעשות זה לדפוק מכוניות והוא בכל זאת שרד בסבב 5 שנים אלוהים יודע איך עד שנגמר הכסף.[/QUOTE]

אני מניח שלאבא של ניסני אין את המיליארדים של חברת הנפט הלאומית של ונצואלה, שריפדה את הקריירה של מלדונאדו בשנים האחרונות בסכומים של עשרות מיליוני יורו בשנה. ובכל מקרה, זה לא שהסבב מלא במלדונדואים. זה שכולנו - גם אני - תמיד שולפים אותו כדוגמה זה די רמז לכך שגם אם יש עוד נהגים שנהנים מתמיכה כלכלית, הוא בלט במיוחד בכמה שהוא לא היה שייך.

אגב, זה שעושים רעש מניסני בארץ זה הרבה בגלל הכסף שיש לאבא שלו, והוביל לשכירתו של יחצ"ן בישראל שדואג להאביס את מערכות התקשורת במידע על הישגיו. לאלון דאי, שניצח במירוץ בסבב אחר ביום שבו ניסני סיים במקום השני לפני כשבועיים, אין את זה.


(grande_alex) #19

ניגש לגופת האשכול בזהירות ומחפש סימני חיים

אז עונת 2017 קרובה מאוד, ואני לא יודע מה איתכם, אבל אני מתרגש מאוד.
אז נכון, כמו שצויין פה באשכול, הספורט הזה לא חף מפוליטיקה, תלות גדולה בכסף שלעיתים מקדמת נהגים לא על פי היכולת בלבד, וכן, אנחנו כנראה לא נחזור למנועים הרועשים והמפלצתיים שהכרנו בתחילת ה-2000, ובכל זאת, אני חושב שיש הרבה למה לחכות בעונה הקרובה.

שינוי החוקים הכי רציני מאז 2014, כלל בין היתר הרחבה רצינית מאוד של הצמיגים, של הכנף הקדמית והאחורית, של הגוף ועוד כמה שינויים שאפשר לראות בסרטון הקצר הבא:
https://www.youtube.com/watch?v=g1DGhiYX_4g&index=15&list=PLfoNZDHitwjWHCi6SKXjocL1dK7dymKdq

מה שקיבלנו, בגדול, זה רכבים יפים מאוד (נראים נורא מאסיביים לעומת השנים האחרונות) ובעיקר מהירים מאוד. ה-FIA מדבר על עד 5 שניות מהר יותר להקפה, אבל גם דיבורים על 2-3 שניות נראים מעולה ובכלל יש ציפייה גדולה לראות שיאים נשברים השנה, אולי גם כאלה שנשארו מאז עונת 2004 המפורסמת.
כאן תוכלו לראות גלריה יפה של כל הרכבים של 2017 :
http://imgur.com/a/4jSro
הגלריה היא לפי מה שפורסם בהצגת הרכבים לפני כמה שבועות. עלולים להיות עוד שינויים עד מלבורן בשבוע הבא. למעשה כבר פורסם מאז ש-Force India שינו את הצבע לורוד.

מבחינת חוקי המירוץ, אין שינויים ענקיים אבל שני הבדלים טובים בכל זאת:

  1. במקרה ומירוץ יחל מאחורי רכב הבטיחות בגלל תנאי מזג אוויר, לאחר יציאת רכב הבטיחות המירוץ יתחדש עם זינוק. בעצם מבטיח שלא נראה מירוץ ללא זינוק.
  2. החמרת הכללים לגבי הקלאץ’ בזינוק, בגדול לא יאפשר למהנדסים “לעזור” כמו בעבר לנהגים ולתכנן את הקלאץ’ בצורה כזו שהחלק ה"נוח" של הקלאץ’ יהיה רחב, אלא הקלאץ’ יהיה לינארי יותר ובעצם הנהגים יצטרכו לעבוד קשה יותר כדי למצוא את הנקודה הנוחה להחזיק לקראת הזינוק.

אז איך הרכבים נראים עד כה?
לפני שבוע ושבועיים קיבלנו מושג ראשון ליכולות של הרכבים במסגרת אימוני קדם העונה בברצלונה.
מה למדנו משם?:

  1. פרארי מהירים מאוד (קימי עם ההקפה המהירה ביותר באימונים וכמעט עם ההקפה המהירה ביותר אי פעם בברצלונה). מרצדס קרובים מאוד מאחור.
  2. חשוב הרבה יותר - פרארי אמינים מאוד. גם מרצדס. שתי הקבוצות כמעט לא חוו תקלות במהלך 8 ימים של אימונים ועשו קילומטראז’ מרשים.
  3. רדבול שומרים על פרופיל נמוך.
  4. ויליאמס עשויים להיות הפתעה חיובית.
  5. מקלרן עמוק בבוץ - מנועי הונדה לא מספקים את הסחורה בצורה בוטה. לא בהספק ובעיקר לא באמינות. שלל תקלות ומעט מידי קילומטרים במהלך האימונים.

כל מי שגדל על פורמולה בסוף ה-90 ותחילת ה-2000 וכאב את השנים האחרונות של פרארי, יכול לפתח איזושהי תקווה שדברים ישתנו השנה.
אני אסייג ואומר שהמהירות פחות מרגשת אותי, כי זו עובדה ידועה שפרארי מהירים באימונים האלה ומרצדס/רדבול “מעמיסות שקי חול” (בתרגום עילג). ובכל זאת המהירות הזו קצת קיצונית ובהחלט נותנת תקווה. מה שנותן הרבה יותר תקווה זו האמינות של פרארי שראינו באימונים, שהיא בהחלט מרשימה, כולל אגב כתבות, לא מאומתות, שיצאו אחרי האימונים וטענו שפרארי סיימה את כל שמונת ימי האימונים (מרחק של 14.5 מרוצים בערך), עם מנוע אחד בלבד.
אז נכון, לא באמת נדע כלום עד Q3 באוסטרליה בעוד שבוע וכ-11 שעות, אבל אם אתם אנשי פרארי כמוני, מותר להאמין.
join the #FerrariHypeTrain, it’s fun.
http://i.imgur.com/IhAtuPU.jpg

עוד דבר ששווה לחכות בגללו בעיניי הוא הנהגים של השנה.
פטל וקימי בפרארי מבחינתי זה צמד נהדר של נהגים גם מעולים וגם מאוד חביבים עלי (פטל הוא עדיין הפייבוריט שלי, מקווה שהשנה הזו תהיה גם יותר שמחה מבחינתו) .
במרצדס אחרי הפרישה המפתיעה של רוסברג קיבלנו את בוטאס לצד לואיס והאמת היא שאני לא לגמרי יודע למה לצפות ממנו. באימונים נראה שהוא מצליח לייצר מהירות לא פחות מלואיס, אבל אני לא בטוח עד כמה אפשר להתייחס לכך.
ברדבול יהיה מעניין מאוד לראות את המאבק בין שני הנהגים המעולים. ורשטאפן בעונה שלמה ברדבול אחרי שהצטרף במהלך העונה שעברה והראה ניצוצות של גאונות, לא פחות. מי שלא ראה את ההצגה שלו בגשם בברזיל, תראו לפחות את הוידאו הזה:
https://streamable.com/ipgv

קצת כואב לראות אלונסו לא מקבל רכב ראוי ומנסה עוד פעם להיאבק על תואר, אלא נשאר תקוע עם הבעיות של מקלרן. אקווה שהדברים ישתפרו במקלרן גם בשבילו וגם בשביל ונדרון שגם נראה פוטנציאל מבטיח.

לסיכום, סרטון יפה מערוץ היוטיוב הרשמי של ה-FIA שמסכם את הרגעים הדרמטיים ב-2016:
https://www.youtube.com/watch?v=8gVHVZhzD9I&feature=youtu.be

מקווה מאוד שהשנה תהיה טובה יותר בהיבט זה שיהיה לנו יותר ממאבק פנים-מרצדסי על האליפות.
התחושה היא שזה אפשרי השנה.
26/3 המירוץ הראשון במלבורן (25/3 מקצה הדירוג).


(Paul Heyman) #20

דבר ראשון, סחטיין על הפוסט והסיקור הסופר מרשים ומעניין מאוד לקריאה, במיוחד לאדם שלא יודע דבר וחצי או אפילו דבר על ספורט מוטורי.

מעניין אותי מאוד לשאול אותך קצת על הגישה שלך בכלליות לספורט מוטורי:

  1. הרי אין פה הרבה אלמנט אנושי בביצוע עצמו של הספורט. כן אני מבין שיש נהג שמכוון את המכונית תוך כדי שימוש המערכות שלה, אבל בעצם הרבה מאוד נקבע על ידי התיכנון המוקדם של דגם המכונית. איך הדבר הזה משתלב לך כחובב ספורט?

  2. בהמשך לשאלה הראשונה, איזה חלק בדיוק מרגש אותך הכי כשאתה צופה במרוץ פורמולה? האם זה החלק שבו אתה רואה מכוניות ממש מהירות טסות על המסלול(כמעיין ריגוש של “איזה מגניב זה”) או התרגשות יותר מדווקא החלק האנושי שבחוייה- קרי עקיפה מוצלחת או רגע של טעות בתכנון של הנהג, או החלפות הגלגלים?

אגב, השאלה פתוחה לכל חובבי המוטורי שיש לנו פה בפורום(מקווה שיש כמה, ומקווה עוד יותר שיבואו גם בעתיד). :slight_smile: